pistola y cuchillo

Posted: 01/07/2011 in llibres

La veritat és que a mi el “flamenco” no m’inspira gaire, més aviat al contrari. Però quan vaig llegir a la revista “Qué leer” l’article on entrevistaven a Montero Glez per parlar del seu nou llibre vaig pensar que era un tema curiós, que fer girar l’argument del llibre en la última nit que l’autor va passar amb el mític cantaor Camarón a la Venta de Vargas era molt original i que, si el llibre caigués a les meves mans, potser li faria un cop d’ull. En una de les meves freqüents visites a la biblioteca va succeir el que no m’hauria imaginat mai: a la secció de novetats tenien “Pistola y cuchillo”.

L’escriptor, que en realitat es diu Roberto Montero González i mai va creuar amb el “cantaor” més de dues paraules, està catalogat com a un dels millors escriptor espanyols amb novel·les com”Sed de champán”, “Cuando la noche obliga”, “Manteca colorá”, “Pólvora negra”…

És una novel·la curta, gairebé un relat, i el seu autor diu que és la seva obra menys comercial però “la más de dentro, la más sentida”. És una faula fantàstica en la que l’escriptor parla en primera persona i explica detalls de la vida de Camarón com si realment hagués compartit amb ell tants moments com en el llibre.

És un d’aquells llibres que, intueixes, recordaràs tota la vida.

Si voleu conèixer millor l’autor visiteu la seva pàgina:

http://webmonteroglez.wordpress.com/

Anuncis
Comentaris

Deixa un comentari

