a la platja de Chesil

Posted: 08/07/2011 in llibres

Estic agraïda perquè l’amor i la paciència (com diu l’autor) hagin coincidit a la meva vida.

Una prosa magistral, no m’estranya que l’Ian McEwan sigui considerat un mestre!

L’autor confessa que aquesta història es refereix a un tipus en concret de gent: aquella que té dificultats a la vida per no poder expressar fàcilment les seves emocions (com la Florence) amb un problema que els allunya dels altres malgrat estimar-los, sense possibilitat d’enfrontar el seu problema. La idea d’aquest llibre se li va acudir mentre escrivia “Expiació”, on algú era acusat d’un crim que no havia comés i amb el que va haver de carregar per culpa de la seva impossibilitat per expressar-se.

Quan acabes de llegir el llibre penses que algunes parelles fracassen, fins i tot, abans d’haver començat la seva relació; d’altres, malgrat donant la seva relació per finalitzada, mai la podran considerar un fracàs.

De matinada, en acabar de llegir aquest llibre, ha vingut al meu cap aquesta reflexió:

Potser aquells que hagin llegit la novel·la pensin, com jo, que és a la platja de Chesil  on l’Edward va fer que el seu amor per la Florence perdurés per sempre.

Anuncis

Deixa un comentari

