compulsió lectora

Posted: 15/08/2011 in molt personal

Sovint em trobo llegint cinc o sis llibres alhora. Alguns parlen de dietètica, altres de psicologia, pedagogia o, senzillament, són algun tipus de manual per a pares; entre mig barrejo assaig, alguna novel·la seriosa i, de vegades, alguna novel·la rosa o juvenil; tot això sense contar alguns llibres d’anglès que vaig repassant o llibres estranys que trobo a la biblioteca i que sempre m’agrada tafanejar.

A la meva tauleta de nit s’amunteguen els llibres que estic llegint o tinc previst llegir ben aviat, sense parlar del llibre que acostumo a portar sempre a la bossa (no se sap mai, pot ser hauré de fer cua o esperar al parc mentre els nens juguen) o dels llibres que vaig deixant al menjador de casa meva o, de vegades fins i tot, al maleter del cotxe.

Alguns amics em diuen que és impossible llegir tantes coses a la vegada i no confondre les històries, però la gent acostuma a fer exactament això amb les sèries i els programes de televisió que acostumen a seguir.

Cada llibre té un moment o un estat d’ànim. Alguns llibres et van transportant tranquil·lament a un estat de relaxació perfecte per caure als braços de Morfeu, altres curen l’ansietat que provoca ser  mare, altres beneficien el teu cos (o la teva ànima) i altres senzillament tenen la funció d’entretenir, malgrat que sempre, sempre t’ensenyen quelcom nou.

No sóc una compradora compulsiva de llibres, malgrat que en compro molts, per això utilitzo la biblioteca pública. Sé que alguns llibres despertaran en mi una curiositat immediata (de fet una de les meves activitat favorites és cada principi de mes visitar la biblioteca per veure les novetats) però després d’haver-los tingut a les mans mitja hora perden tot el seu encant.

M’agrada el llibre tradicional, la màgia que desprenen les seves pàgines i la sorpresa que representa descobrir un nou paràgraf, encara que, tampoc faig fàstics al llibre digital malgrat que el trobi monòton i poc personal.

La qüestió és reduir la insalvable distància entre el que crec que sé i el que ignoro.

Anuncis

Deixa un comentari

